چاپ

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در سال ۱۳۷۱ به استناد ماده ۴ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور و در جهت تحقق مفاد ماده (۱۷) قانون تشكيل شركت‌هاي آب و فاضلاب در هيئت دولت مصوب گرديد و بر اساس پيشنهاد وزارت نيرو، اساس‌نامه مادر تخصصي شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور به تاييد سازمان مدير يت و برنامه‌ريزي كشور و وزارت امور اقتصادي و دارائي رسيد.

هدف از تشكيل شركت، ساماندهي فعاليت‌هاي تصدي وزارت نيرو در امور آب و فاضلاب شامل مديريت صحيح، نظارت و ارزيابي عملكرد، هدايت و راهبري، افزايش بازدهي و بهره‌وري و استفاده مطلوب از امكانات شركت‌هاي زيرمجموعه در چارچوب سياست‌هاي وزارت نيرو و همچنين كارگزاري وزارت نيرو براي انجام نظارت‌ها و تدوين برنامه‌ها تدوين گرديد

 

ماموریت

۱. ساماندهي فعاليت‌هاي تصدي وزارت نيرو در امور آب و فاضلاب شامل مديريت صحيح، نظارت و ارزيابي عملكرد و هدايت و راهبري.
۲. استفاده مطلوب از امكانات شركت‌هاي زيرمجموعه در چارچوب سياست‌هاي وزارت نيرو و در جهت افزايش بازدهي و بهره‌وري.

۳. كارگزاري وزارت نيرو براي انجام نظارت‌ها و تدوين برنامه‌ها در زمينه راهبري صنعت آب و فاضلاب كشور.

 

وظايف اساسي

۱. تهيه و تدوين پيشنهادهاي لازم در زمينه سياست‌گذاري و راهبري و توسعه صنعت آب و فاضلاب كشور و ارائه آن به وزارت نيرو.

۲. ارائه مشاوره و خدمات مديريتي، فني و مهندسي مرتبط به شركت‌هاي فعال در صنعت آب و فاضلاب كشور.

۳. مطالعه، برنامه‌ريزي، تهيه طرح، مديريت و نظارت بر اجراي طرح هاي آب و فاضلاب شهرها و روستاها، صنايع و تأسيسات وابسته با رعايت ضوابط وزارت نيرو .

۴. انجام امور تحقيقاتي مرتبط با صنعت آب و فاضلاب و برنامه ريزي آموزشي به منظور ارتقاء سطح علمي كاركنان و مديران شركت و شركت‌هاي زيرمجموعه.

۵. تهيه و تدوين استانداردها، دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي عملياتي مربوط به امور آب و فاضلاب در زمينه‌هاي امور مهندسي و توسعه، بهره‌برداري، مديريت مصرف آب و كاهش تلفات، امور مشتركين، امور مالي، نيروي انساني و امور تحقيقات و ضوابط ناظر بر روابط شركت‌هاي زيرمجموعه با مشتركين به منظور ارائه خدمات بهتر و ارائه آنها به وزارت نيرو براي تصويب.

۶. عضويت و شركت در كنفرانس‌هاي و انجمن‌هاي بين‌المللي مربوط به آب و فاضلاب.

۷. تدوين و پيشنهاد تعرفه‌هاي ساليانه آب و فاضلاب به وزارت نيرو جهت تصويب و نظارت بر اعمال تعرفه‌هاي مصوب در شركت‌هاي آب و فاضلاب و انجام هماهنگي‌هاي مربوطه با ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط.

۸. برنامه‌ريزي و انجام اقدامات لازم به منظور تأمين منابع مالي، جلب مشاركت‌هاي مردمي و بخش خصوصي و همچنين جلب سرمايه بر اساس ضوابط و مقرات مربوطه به منظور توسعه ظرفيت‌هاي اجراي طرح‌هاي آب و فاضلاب و بهره‌برداري از تأسيسات مربوطه.
۹. انجام حمايت و پشتيباني‌ از بخش خصوصي جهت انجام امور مطالعاتي، اجرايي، توليدي، بهره‌برداري و نگهداري طرح‌هاي آب و فاضلاب و تأسيسات به منظور كاهش هزينه‌ها، افزايش بهره‌وري و ارتقاء سطح خدمت.

۱۰. ايجاد هماهنگي در اجراي طرح‌هاي تأمين آب شهري و روستايي و تحويل آنها بين سازمان‌هاي آب منطقه‌اي و شركت‌هاي آب و فاضلاب.

۱۱. اعمال مديريت سهام و تشكيل جلسات مجامع عمومي شركت‌هاي آب و فاضلاب براي بررسي بودجه و صورت‌هاي مالي و اتخاذ تصميم در ارتباط با آنها و نيز مديريت و راهبري شركت‌هاي زيرمجموعه و تعيين نمايندگان تام‌الاختيار در مجامع عمومي اين گونه شركت‌ها و نظارت ستادي بر فعاليت‌ها وانجام حسابرسي آنها.

۱۲. اخذ هرگونه وام و تسهيلات مالي از منابع داخلي و خارجي، عرضه اوراق قرضه، مشاركت داخلي، پيش‌فروش انشعاب و ساير روش‌هاي تأمين منابع مالي با اخذ مجوز از مراجع قانوني و استفاده بهينه از اين منابع از طريق برقراري تسهيلات و گردش منابع مالي في‌مابين شركت و شركت‌هاي زيرمجموعه و تضمين اين شركت‌ها جهت اخذ وام و تسهيلات با رعايت ضوابط مجمع عمومي.


اطلاعات تماس با شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور

آدرس :تهران بلوار كشاورز - كوچه شهيد برادران عبدالله زاده (دهكده سابق) - ساختمان شماره ۶ (ساختمان امير كبير)

تلفن : ۸۹۶۰۰۰۰۰

فاکس : ۸۸۹۵۳۳۲۹

ایمیل : info @ nww.ir

  

 

شناسنامه صفحه

عنوان صفحه: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
مرجع اطلاعات: سایت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
ویرایش کننده : کارشناس فنی سایت   ارتباط با کارشناس
تاریخ آخرین ویرایش: 1399/07/23
شمارش تعداد بازدید 11946
6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0